7 problemów, których możesz uniknąć w dziale księgowości
Docuware/Księgowość
W
dzisiejszych czasach dla działu księgowości bardzo ważne jest wdrożenie systemu zarządzania dokumentami i zautomatyzowanego obiegu dokumentów. Organizacje te albo nie mają systemu cyfrowego, albo nie wykorzystują w pełni swojego rozwiązania do zarządzania dokumentami.
Siedem najczęstszych problemów, których unikniesz dzięki cyfrowemu zarządzaniu dokumentami:
1
Pominięcie zniżek za wcześniejsze płatności
2
Poleganie na ręcznym wprowadzaniu danych
3
Niezdefiniowane lub nieudokumentowane procesy biznesowe
4
Niski wgląd w procesy dotyczące rozliczeń z dostawcami
5
Długi czas przygotowania do audytów
6
Brak planu odzyskiwania po awarii
Jeśli przechowujesz dokumenty księgowe na papierze w jednym miejscu, ryzykujesz nieodwracalną stratę w przypadku klęsk żywiołowych i innych. Dzięki zautomatyzowanemu systemowi do zarządzania dokumentacją finansową przechowywanie nadmiarowych kopii ważnych informacji biznesowych w osobnych lokalizacjach jest proste i niedrogie. Jeśli zdecydujesz się na system oparty na chmurze, proces jest jeszcze prostszy. Dostawca rozwiązania jest odpowiedzialny za tworzenie bezpiecznych kopii zapasowych systemu.
7
Myślenie, że rozwiązanie do zarządzania dokumentami i zautomatyzowanego przepływu pracy nie mieści się w Twoim budżecie
Wdrożenie rozwiązania do zarządzania dokumentami ma ogromny wpływ na wydajność działu księgowości, co skutkuje znacznym zwrotem z inwestycji.
Według badań przeprowadzonych przez Aberdeen Group, najbardziej wydajne organizacje są w stanie przetworzyć średnią fakturę w ciągu jednego dnia przy koszcie 3,34 USD. W rezultacie są w stanie przechwycić 90 procent dostępnych rabatów za wczesne płatności, realizując znaczne oszczędności. Przeciętna organizacja wydaje znacznie więcej na fakturę (6,29 USD) i uzyskuje tylko 47 procent tych rabatów. Jeśli jesteś jedną z tych firm, zwiększenie wydajności dzięki zarządzaniu dokumentami może skrócić o połowę czas i koszty przetwarzania faktur.
W
końcu cyfrowe zarządzanie dokumentami oferuje Twojemu zespołowi księgowemu kilka korzyści.
Na podstawowym poziomie poprawia wydajność procesów biznesowych poprzez automatyzację przepływu pracy i niezawodne narzędzia wyszukiwania. Zarządzanie dokumentami pomaga również przygotować się do audytów i zachować zgodność dzięki środkom bezpieczeństwa i ścieżkom audytu, które dowodzą, kto uzyskał dostęp do dokumentów i je zatwierdził.
Zobacz również
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w działach HR
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w działach HR Docuware/HR Pracę w działach HR potrafi efektywnie wspomagać teczka elektroniczna, jednak samo jej wprowadzenie może wydawać się skomplikowane. Często klienci przerażeni samym procesem wdrażania rezygnują z podjęcia decyzji o rozpoczęciu cyfryzacji działu HR. Rozumiemy to!Najczęściej potencjalni użytkownicy platformy, przedstawiają obawy przed: Skanowaniem i opisywaniem dokumentów HR (ponad 80%) Integracją […]
Elektroniczny obieg dokumentów finansowych i księgowych
Dowiedź się jak zautomatyzować kluczowe procesy biznesowe w działach finansowych i księgowości, w wyniku czego wydajność całej firmy rośnie.
Jakie procesy warto poddać automatyzacji obiegu dokumentów?
Automatyzacja obiegu dokumentów znacząco wspiera zarządzanie informacjami wewnątrz firmy skracając drogę dokumentów. Ręczne procesy księgowe…