7 problemów, których możesz uniknąć w dziale księgowości

Docuware/Księgowość

W

dzisiejszych czasach dla działu księgowości bardzo ważne jest wdrożenie systemu zarządzania dokumentami i zautomatyzowanego obiegu dokumentów. Organizacje te albo nie mają systemu cyfrowego, albo nie wykorzystują w pełni swojego rozwiązania do zarządzania dokumentami. 

Siedem najczęstszych problemów, których unikniesz dzięki cyfrowemu zarządzaniu dokumentami:

1

Pominięcie zniżek za wcześniejsze płatności

Sprzedawcy często oferują zniżki za wcześniejsze płatności (lub dodatkowe opłaty za opóźnione płatności). Powolne i nieefektywne przetwarzanie faktur utrudnia śledzenie tych rabatów i dotrzymywanie terminów. Rozwiązanie do zarządzania dokumentami umożliwia tworzenie przepływów pracy i automatycznych powiadomień, które pomagają w ustalaniu priorytetów płatności i przechwytywaniu tych rabatów.

2

Poleganie na ręcznym wprowadzaniu danych

Jeśli korzystasz z procesów papierowych lub słabo zintegrowanego systemu księgowego, Twoi pracownicy spędzają dużą część swojego czasu na ręcznym wprowadzaniu danych, co jest kosztowne i zwiększa ryzyko błędu ludzkiego.
Integracja oprogramowania księgowego i systemu zarządzania dokumentami zmniejsza potrzebę ręcznego wprowadzania danych. Na przykład, jeśli masz już dane faktury i zamówienia zakupu w swoim oprogramowaniu księgowym, nie ma potrzeby ponownego wpisywania ich w systemie zarządzania dokumentami. Będziesz mógł zintegrować systemy i automatycznie udostępniać odpowiednie informacje. Twoja organizacja może również korzystać z rozwiązania takiego jak DocuWare Intelligent Indexing do przetwarzania faktur. Wykorzystuje technologię uczenia maszynowego do zapamiętywania każdego dokumentu i poprawek indeksowania, dzięki czemu każde przechwycenie zwiększa szybkość, dokładność i niezawodność narzędzia.

3

Niezdefiniowane lub nieudokumentowane procesy biznesowe

W wielu działach księgowości niektóre procesy istnieją tylko w głowach niektórych pracowników. To sprawia, że ​​Twój dział jest zależny od konkretnych osób. Trudno jest zapewnić, że zawsze przestrzegane są prawidłowe procesy. 
W wielu działach księgowości niektóre procesy istnieją tylko w głowach niektórych pracowników. To sprawia, że ​​Twój dział jest zależny od konkretnych osób. Trudno jest zapewnić, że zawsze przestrzegane są prawidłowe procesy.

4

Niski wgląd w procesy dotyczące rozliczeń z dostawcami

Jeśli nie wiesz, kiedy faktury są należne, trudno jest przewidzieć Twoje potrzeby w zakresie przepływu środków pieniężnych. Ale kiedy używasz centralnego repozytorium do przechowywania wszystkich dokumentów księgowych oraz komunikacji z klientami i dostawcami, możesz użyć narzędzi w swoim rozwiązaniu do zarządzania dokumentami, aby zapewnić przejrzystość.

5

Długi czas przygotowania do audytów

W przypadku audytu nie chcesz, aby Twój zespół księgowy spędzał tygodnie lub miesiące na kompilowaniu i porządkowaniu Twoich plików. W systemie papierowym pracownicy wyciągają poszczególne akta i dokumenty z szafy na akta i wykonują kserokopie. Elektroniczny system zarządzania dokumentami pozwala zaoszczędzić w tym zakresie ogromne ilości czasu. Twoje dokumenty są zorganizowane w bezpiecznym systemie, który ułatwia szybkie eksportowanie lub udostępnianie odpowiednich plików audytorom.

6

Brak planu odzyskiwania po awarii

Jeśli przechowujesz dokumenty księgowe na papierze w jednym miejscu, ryzykujesz nieodwracalną stratę w przypadku klęsk żywiołowych i innych. Dzięki zautomatyzowanemu systemowi do zarządzania dokumentacją finansową przechowywanie nadmiarowych kopii ważnych informacji biznesowych w osobnych lokalizacjach jest proste i niedrogie. Jeśli zdecydujesz się na system oparty na chmurze, proces jest jeszcze prostszy. Dostawca rozwiązania jest odpowiedzialny za tworzenie bezpiecznych kopii zapasowych systemu.

7

Myślenie, że rozwiązanie do zarządzania dokumentami i zautomatyzowanego przepływu pracy nie mieści się w Twoim budżecie

Wdrożenie rozwiązania do zarządzania dokumentami ma ogromny wpływ na wydajność działu księgowości, co skutkuje znacznym zwrotem z inwestycji. 

Według badań przeprowadzonych przez Aberdeen Group, najbardziej wydajne organizacje są w stanie przetworzyć średnią fakturę w ciągu jednego dnia przy koszcie 3,34 USD. W rezultacie są w stanie przechwycić 90 procent dostępnych rabatów za wczesne płatności, realizując znaczne oszczędności. Przeciętna organizacja wydaje znacznie więcej na fakturę (6,29 USD) i uzyskuje tylko 47 procent tych rabatów. Jeśli jesteś jedną z tych firm, zwiększenie wydajności dzięki zarządzaniu dokumentami może skrócić o połowę czas i koszty przetwarzania faktur. 

W

końcu cyfrowe zarządzanie dokumentami oferuje Twojemu zespołowi księgowemu kilka korzyści. 

Na podstawowym poziomie poprawia wydajność procesów biznesowych poprzez automatyzację przepływu pracy i niezawodne narzędzia wyszukiwania. Zarządzanie dokumentami pomaga również przygotować się do audytów i zachować zgodność dzięki środkom bezpieczeństwa i ścieżkom audytu, które dowodzą, kto uzyskał dostęp do dokumentów i je zatwierdził.

Zobacz również

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w działach HR

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w działach HR Docuware/HR Pracę w działach HR potrafi efektywnie wspomagać teczka elektroniczna, jednak samo jej wprowadzenie może wydawać się skomplikowane. Często klienci przerażeni samym procesem wdrażania rezygnują z podjęcia decyzji o rozpoczęciu cyfryzacji działu HR. Rozumiemy to!Najczęściej potencjalni użytkownicy platformy, przedstawiają obawy przed: Skanowaniem i opisywaniem dokumentów HR (ponad 80%) Integracją […]

Elektroniczny obieg dokumentów finansowych i księgowych​

Elektroniczny obieg dokumentów finansowych i księgowych​

Dowiedź się jak zautomatyzować kluczowe procesy biznesowe w działach finansowych i księgowości, w wyniku czego wydajność całej firmy rośnie.

Jakie procesy warto poddać automatyzacji obiegu dokumentów? 

Jakie procesy warto poddać automatyzacji obiegu dokumentów? 

Automatyzacja obiegu dokumentów znacząco wspiera zarządzanie informacjami wewnątrz firmy skracając drogę dokumentów. Ręczne procesy księgowe…