Jakie procesy warto poddać automatyzacji obiegu dokumentów?
Docuware/Księgowość
A
utomatyzacja obiegu dokumentów znacząco wspiera zarządzanie informacjami wewnątrz firmy skracając drogę dokumentów. Ręczne procesy księgowe, błędy popełniane przez pracowników czy brak standaryzacji to przeszkoda, która negatywnie wpływa na produktywność i stawia Twoją firmę w tyle za konkurencją.
Dzięki automatyzacji procesów biznesowych w dziale księgowości, firma może znacznie usprawnić swoje działanie. To właśnie tam warto zacząć transformację cyfrową. Mnogość różnorodnych dokumentów pozwala na pełne wykorzystanie możliwości i potencjału DocuWare, aby później, wdrożyć to rozwiązanie w całej firmie. Ale od których procesów warto zacząć?
Najważniejsze procesy podlegające automatyzacji obiegu dokumentów:
1
Elektroniczne faktury, płatności, zobowiązania
Automatyzacja obiegu dokumentów stanowi niezaprzeczalne ułatwienie dla działań pracowników księgowości. W klasycznym obiegu, pracownik musi szczególnie kontrolować bezpieczeństwo zgromadzonych na dokumentach danych, prowadzić nadzór nad poprawnością przepływu dokumentów, a pracodawca musi zapewnić fizyczną przestrzeń do przechowywania papieru.
Korzystając z papierowych faktur, dokumenty mogą leżeć na biurku księgowych przez długie godziny, dni, a czasem nawet tygodnie, oczekując na rozliczenie. Zdarzyć się może także zagubiona faktura, której poszukiwania zmarnują czas pracownika (a co za tym idzie nakłady finansowe firmy), a nieodnalezienie dokumentu dostarczy kłopotów przy rozliczeniach.
Dzięki DMS (System zarządzania dokumentami) praca w przedsiębiorstwie przepływać będzie przede wszystkim cyfrowo, zwiększając produktywność pracowników oraz oszczędzając czas, który poświęciliby na fizyczne dostarczanie faktur do podpisania czy sprawdzenia. Pracownicy będą mieć dostęp do powiadomień o błędach czy braku informacji na dokumencie, dzięki czemu szybko i skutecznie poprawią lub uzupełnią dane. Dokument trafi do odpowiedzialnej za niego osoby, a gdy system nie rozpozna dokumentu, zostanie on zapisany w odpowiednim miejscu. Uprawniony pracownik w razie potrzeby będzie mógł nanieść notatki, zdefiniować odpowiednie pola czy określić drogę przepływu faktury, aby osiągnąć jak najwyższą płynność obiegu dokumentów.
2
Dokumenty audytowe
Coroczny audyt to wyzwanie zarówno dla pracowników księgowości, jak i dla samego audytora. Porządek w dokumentach, który można zyskać dzięki Elektronicznemu Obiegowi Dokumentów, to ogromna pomoc w przejściu audytu. Zamiast przeszukiwać stosy papierów, wszystkie informacje znajdą się w praktycznym i zorganizowanym archiwum z prostym systemem wyszukiwania danych. Wystarczy wpisać odpowiednią frazę czy nazwę firmy umieszczoną na dokumencie i wszystkie powiązane pliki się wyświetlą.
Cyfrowe archiwum DocuWare zawiera wszystkie informacje na temat tego kto i kiedy miał dostęp do danych, drukował poszczególne pliki, kopiował faktury czy udostępniał je innym. Dzięki temu pracodawca może być pewien, że pracownicy będą wypełniać dokładnie swoje obowiązki, a ważne informacje nie zginą wśród licznych dokumentów przetwarzanych każdego dnia. Co najważniejsze, w trakcie audytu, każdy plik i informacja dostępne będą za jednym kliknięciem myszki.
3
Realizacja zamówień
Każda firma, częściej lub rzadziej, dokonuje zamówień. Zazwyczaj w trakcie takich procesów przepływa wiele dokumentów. Korzystanie z DocuWare ułatwia tworzenie i projektowanie planów zakupowych czy koordynowanie dostaw, aby zachować ciągłość produkcji oraz pracy w biurze. Dzięki systemowi nie spóźnisz się z opłatami faktur dla kontrahentów i dostawców oraz zachowasz wszystkie korzystne warunki umowy waszej współpracy.
Z systemem ujednolicisz także format dokumentów, które przypływają do firmy z różnych źródeł – czy to za pośrednictwem poczty, kuriera, emaila czy plików cyfrowych. System uczy się wyglądu różnorodnych dokumentów, aby jak najskuteczniej automatycznie uzupełniać informacje w ich cyfrowych wersjach.
4
Podsumowanie miesiąca
Automatyzacja procesów w dziale księgowym oraz usprawnienie obiegu dokumentów, ułatwia funkcjonowanie w całej firmie, co jest znaczące przy „zamknięciu” miesiąca. Pracownicy finansowi czują dużą presję, aby jak najszybciej utworzyć raporty i podsumować działania firmy z danego okresu czasu. Dzięki DocuWare dostęp do wszelkich dokumentów i wybranych informacji jest ułatwiony i przyspieszony znacznie wpływając na płynność pracy księgowych. System wspiera również analizę działalności nie tylko dzięki suchym liczbom, ale także za pomocą metadanych zawartych w poszczególnych dokumentach.
O
bieg dokumentów z Docuware
System obiegu dokumentów DocuWare jest specjalnie stworzony, aby wspomagać i przyspieszać różnorodne procesy w firmie, które wcześniej wymagały poświęcenia długiego czasu. Oprogramowanie działa w chmurze lub na serwerach klienta, dzięki czemu pracownicy mogą mieć swobodny dostęp do danych w każdym miejscu i o każdej porze dnia. Wszechstronne możliwości DocuWare pomogą zadbać o porządek w firmie, bez względu na to, w jakiej branży działa.
Skontaktuj się z nami i sprawdź, co DocuWare może zaoferować Twojej firmie.
Zobacz również
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w działach HR
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w działach HR Docuware/HR Pracę w działach HR potrafi efektywnie wspomagać teczka elektroniczna, jednak samo jej wprowadzenie może wydawać się skomplikowane. Często klienci przerażeni samym procesem wdrażania rezygnują z podjęcia decyzji o rozpoczęciu cyfryzacji działu HR. Rozumiemy to!Najczęściej potencjalni użytkownicy platformy, przedstawiają obawy przed: Skanowaniem i opisywaniem dokumentów HR (ponad 80%) Integracją […]
Elektroniczny obieg dokumentów finansowych i księgowych
Dowiedź się jak zautomatyzować kluczowe procesy biznesowe w działach finansowych i księgowości, w wyniku czego wydajność całej firmy rośnie.
Jakie procesy warto poddać automatyzacji obiegu dokumentów?
Automatyzacja obiegu dokumentów znacząco wspiera zarządzanie informacjami wewnątrz firmy skracając drogę dokumentów. Ręczne procesy księgowe…